تعیین بو مطلوب، بالاتر از گزینش مارک میباشد
نوشته شده توسط : علیپور

عطر زنانه خوشبو
تعیین بو مطلوب، بالاتر از گزینش مارک میباشد. عطری مطلوب ماست که محترم ما سازگار باشد یا این که بهتر بگوییم، عطری که به کارگیری می کنیم، کامل شدن‌کننده‌ی کاراکترمان میباشد. بعضا ترجیح میدهند یک رایحه را مدام به کارگیری نمایند و آن را اصطلاحا امضای خویش قرار دهند، بعضی دیگر بنابر حالا‌و‌هوای آن لحظه، بو خویش را تعیین و روزشان را ابتدا میکنند. چنانچه از شایسته ترین ساعت، پوشاک و کفش هم استعمال فرمائید، فارغ از یک رایحه مطلوب، پوشش شما بی نقص نمی شود؛ همینطور یک بو خوب تا حد متعددی اعتماد به نفس را بالا میبرد. ولی بو خوب به معنای رایحه لاکچری وجود ندارد، منظورمان عطری میباشد که با پوشش و ظواهر شما هم‌خوانی داشته باشد و علاوه‌بر خودتان دور و بری ها هم از آن لذت ببرند. چنانچه شما یک بو (حتی بسیار گران قیمت) بخرید و در هر موقعیتی از آن استعمال فرمایید، احتمالا بازخوردهای منفی از دور و بری ها اخذ می کنید و همین مورد سبب دلسردی شما میگردد یا این که ممکن میباشد عطر‌ی آن برای شما تکراری و خسته‌کننده شود؛ پس در شرایطی‌که از آن گونه کسانی میباشید که می خواهند یک بو تحت عنوان امضای خویش داشته باشند، بهتر میباشد در گزینش آن، توجه متعددی به خرج دهید.

البته فی مابین انبوهی از عطرها و برندها کدامیک مطلوب ماست؟ گرم یا این که خنک؟ تلخ یا این که شیرین؟ چوبی، گلی یا این که مرکباتی؟

درین راهنمای خرید قصد داریم شما‌را در وصال به بو مطلوب ملازمت و همراهی کنیم.

 اردمی

پوشش و حالت
گزینش بو مطلوب تا حد متعددی به شیوه‌ی پوشش و شرایط ما مربوط می گردد.

عطری که با کت و شلوار برای یک گرد‌همایی‌ی کاری و قانونی هماهنگ میباشد، با عطری که برای یک دورهمی صمیمانه در یک شب سرد و برفی، یا این که یک گردش گروهی با تی‌شرت و شلوار جین، مطلوب میباشد خیلی تفاوت دارااست یا این که عطری که برای دفتر یا این که کلاس درس تعیین میکنید، نباید به قدری سنگین و قدرتمند باشد که دور و بری ها را آزار دهد؛ همینطور برای میهمانی یا این که پایکوبی عطری مطلوب میباشد که انرژی‌بخش باشد و توان پخش نیکی داشته باشد.

 

برای فصول سرد سال بهتر میباشد به سراغ عطرهایی با مجموعه بویایی چوب، چرم و شرقی بروید. همینطور برای فصل بهار و فصل‌تابستان عطرهایی از مجموعه گل، مرکبات و آروماتیک مطلوب‌خیس میباشد.

اکثری از عطرهایی که معمولاً ساختار گیاهی دارا هستند، برای سنین ذیل مطلوب نیستند و هارمونی قابل قبولی ساخت نمی کنند.

عطرها به دو نوع‌ی دیزاینری و نیش تقسیم می گردند. عطرهای نیش یا این که دست ساز برخلاف عطرهای دیزاینری از نت‌های متعددی تشکیل نشده‌اند و بو‌ای خطی و تا حدی اثبات دارا هستند. در ایجاد این گونه عطرها وسواس و توجه خاصی به‌ فعالیت گرفته‌ شده‌است و گهگاه از مواد نخستین طبیعی و کیمیا در تولید آنها به کارگیری میشود که به همین برهان، بها بالاتری نسبت به عطرهای دیزاینری دارا‌هستند و تعداد محدودی از آنها ساخته می گردد. عطرهای نیش قدمتی به مراتب طولانی تر از دیزاینری‌ها دارا‌هستند؛ پس در صورتی‌که درپی یک رایحه مختص تحت عنوان امضای فردی خویش میگردید که دوست ندارید آن را همگی جا استشمام فرمایید و هر فروشگاهی آن را بفروشد، مطمئنا میتوانید میان عطرهای نیش، رایحه مختص خویش را بیابید.

ماندگاری
دست اندرکاران متعددی در ماندگاری عطرها اثر گذار میباشد. ازجمله این کارداران می‌قدرت به نت‌های به‌کاررفته در بو و غلظت آن اشاره نمود. نت‌هایی مانند وانیل و عود از ماندگاری متعددی برخوردار میباشند.

غلظت
پرفیوم (Parfum)

خالص‌ترین و معمولا گران‌ترین بو‌ها از این مدل می‌باشند. پرفیوم مشتمل بر ۲۰ تا ۳۰ درصد اسانس میباشد که ماندگاری آن بیشتراز ۲۴ ساعت میباشد.

ادوپرفیوم (Eau de Parfum)

ادوپرفیوم‌ از ۱۵ تا ۲۰ درصد اسانس خالص تشکیل میگردد که معمولاً ماندگاری در میان ۵ تا ۸ ساعت دارا هستند.

 

ادوتویلت (Eau de Toilette)

رایج‌ترین جور عطرهای جان دار در بازار ادوتویلت میباشد که از ادغام ۵ تا ۱۵ درصد اسانس و الکل به دست میاید. به‌ادله ماندگاری ضعیف‌خیس این گونه، بهتر میباشد که یک مثال‌ی کوچک از آن را به یار و همدم داشته باشید تا هرچند ساعت یک‌توشه آن را تجدید فرمایید.

ادوکلن و ادوفریش (Eau de Cologne, Eau de Fraiche)

ادوکلن دیرین‌ترین گونه رایحه میباشد که ۲ تا ۴ درصد اسانس در آن به‌ عمل رفته میباشد. ادوفریش هم ماندگاری کمتر از یک ساعت داراست و از حدود۱ تا ۳ درصد اسانس بو تشکیل ‌شده‌است.

 





:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: